UOB exigeix negociar ja les propostes de l’Acord Marc a aplicar el 23-24

Mesa sectorial extraordinàriaLlicència Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0 by UOB

24 de maig de 2023

Ahir es va reunir la Mesa Sectorial d’Educació en sessió extraordinària amb els següents punts a l’ordre del dia:

  • Proposta de convocatòria per cobrir places docents amb Comissió de
    Serveis
    pel programa de robòtica “Escuela 4.0”.
  • Esborranys dels currículums d’Energies renovables i de Manteniment aeromecànic d’avions.

Per part de la Conselleria hi assistiren la directora general de Personal Docent, Rafaela Sánchez, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández i el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, Antonio Baos.

Pel que fa al primer punt, que fa referència a cobrir, en comissió de serveis, places de docents per l’acompanyament de mestres d’infantil i primària com a assessors de robòtica dins els centres educatius, UOB va fer una sèrie de demandes que van ser acceptades completament: que tot el tràmit es faci de forma telemàtica, poder posar totes les places per ordre de preferència, que s’elimini del barem de mèrits l’experiència com a assessor de l’IBSTEAM, que s’elimini l’entrevista personal en cas d’empat, que les places desertes vagin al procés d’adjudicacions d’estiu i que si finalment a un interí se li adjudica aquesta plaça, es tracti d’una substitució fins a 31 de juliol (així com UOB aconseguí allargar). En el supòsit que la plaça fos coberta per una persona interina no tutoritzada, demanàrem que es consideri com a tutoritzada si l’avaluació de la comissió és positiva.

Respecte del segon punt, UOB celebra començar a tenir, encara que sigui tard, uns currículums adaptats a la nostra realitat productiva. No obstant això, vam exigir al director general que no es deixi d’aprofitar l’ocasió de, en cada currículum propi de les Illes Balears, recuperar els desdoblaments dels mòduls que en siguin susceptibles i fixar les ràtios per tenir un procés d’ensenyament-aprenentatge basat en la realitat d’aquestes aules.

També i perquè en moltes ocasions, les places d’especialitats de difícil cobertura d’FP es cobreixen amb docents que no tenen els requisits de català, vam reivindicar la incorporació de la vehicularitat de la llengua catalana en la redacció dels nous currículums autonòmics: no incorporar-la en aquest sentit la fa recular i des de UOB la volem ben present a tots els àmbits d’ús.

Al torn obert de paraules vam reclamar la negociació urgent, abans d’acabar aquest curs, de les dues qüestions que afecten el professorat tècnic d’FP recollides a l’Acord Marc:

  • El complement salarial pels funcionaris de carrera que no s’han pogut integrar en el grup A1 i romanen en l’A2 i que ha de permetre igualar les condicions salarials amb la resta de companys.
  • Una solució efectiva pel proper curs pels companys amb llarga experiència docent que han quedat exclosos de llistes per no complir amb el requisit de titulació ara exigit.

En el mateix sentit, UOB va exigir a l’administració un calendari de negociació previ a l’inici del proper curs escolar per negociar i/o reglamentar totes aquelles propostes de l’Acord Marc que ja han de ser d’aplicació el 23-24, advertint que no tolerarem incompliments de l’Acord excusant-se en processos electorals o mancança de mitjans humans.