Avui, 20 de juny de 2025, ens hem reunit en sessió ordinària per tractar el calendari acadèmic dels ensenyaments artístics superiors. Per part de l’Administració hi han assistit el Sr. Sebastià Massanet, director general d’Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, tècnics d’aquesta mateixa direcció general, representants del comitè d’empresa i de les organitzacions sindicals.
Aquesta ha estat la segona reunió per tractar el calendari acadèmic, atès que divendres dia 13 de juny se’ns va presentar una proposta d’esborrany que no va ser acceptada per cap de les organitzacions presents ni dels claustres dels EAS, que ens havien fet arribar el seu malestar respecte de les propostes de la Conselleria.
Cal saber que els ensenyaments artístics superiors es regeixen per una normativa pròpia, la Llei EAS, que vol equiparar aquests ensenyaments als universitaris. La implantació d’aquesta nova llei suposa que aquests estudis no poden estipular una jornada fixa setmanal, sinó anual.
En el primer esborrany presentat s’establia que els docents d’aquests centres havien de treballar fins al 30 de juliol, tenint en compte les avaluacions ordinàries i el tancament d’actes. El que s’ha aconseguit en el transcurs de les reunions és que les avaluacions ordinàries finalitzin com a tard dia 15 de juliol i que la data límit de tancament d’actes sigui dia 22 de juliol. Així, serà el claustre, a proposta de l’equip directiu, qui determinarà les dates de l’avaluació ordinària i extraordinària dels treballs finals d’estudis i dels terminis de tancament d’actes de les convocatòries ordinària i extraordinària.
Per altra banda, en el primer esborrany la Conselleria va elegir com a dia no lectiu el 15 d’abril, Dia Mundial de l’Art. UOB Ensenyament va demanar que es respectés la festa escolar unificada i que es mantinguessin els dos dies de lliure disposició de centre. Aquesta proposta va ser acceptada parcialment de tal manera que els centres podran triar el dia representatiu del col·lectiu. No podran disposar de dos dies de lliure disposició perquè la llei EAS no ho permet.
En tot moment UOB Ensenyament ha lluitat per potenciar l’autonomia dels docents i que els claustres tenguin potestat per decidir aspectes d’organització i funcionament dels centres.
Palma, 20 de juny de 2025
