Informació general sobre el CONCURS de MÈRITS excepcional

Concurs de mèrits excepcionalLlicència Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0 by UOB

D’acord amb l’aplicació del RD 276/2007, disposició transitòria 6 i 8, la Conselleria d’Educació i Formació Professional convoca un concurs de mèrits – excepcional – on s’adjudicaran un total de 2.583 places a centres de l’àmbit territorial de les Illes Balears.
Al marge d’aquesta normativa concreta, la Conselleria s’ha valgut de la següent normativa de referència per a la convocatòria d’aquest procés d’estabilitació de concurs de mèrits excepcional:

  • Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.
  • RD 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i es regula el règim transitori d’ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena de l’esmentada llei.
  • RD 270/2022, de 12 d’abril, pel qual es modifica el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i es regula el règim transitori d’ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena de la citada llei, aprovat per Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.
  • RD 800/2022, de 4 d’octubre, pel qual es regula la integració del professorat del Cos, a extingir, de Professors Tècnics de Formació Professional en el Cos de Professors d’Ensenyament Secundari, i es modifiquen diversos reials decrets relatius al professorat d’ensenyaments no universitaris.
  • Acord del Consell de Govern de 23 de maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2022 corresponent a la taxa d’estabilitat del personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de novembre de 2022 per la qual es convoca el procés selectiu d’estabilització, mitjançant el sistema excepcional de concurs de mèrits per a l’ingrés als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, de mestres i de professors especialistes en sectors singulars de formació professional a les Illes Balears.
  • Resolució de la directora general de Personal Docent de 21 de novembre de 2022 per la qual es rectifiquen les errades advertides en la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de novembre de 2022 per la qual es convoca el procés selectiu d’estabilització, mitjançant el sistema excepcional de concurs de mèrits per a l’ingrés als cossos docents a les Illes Balears.
  • Resolució de la directora general de Personal Docent de correcció d’error material advertit en la publicació de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de novembre de 2022 per la qual es convoca el procés selectiu d’estabilització, mitjançant el sistema excepcional de concurs de mèrits per a l’ingrés als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, de mestres i de professors especialistes en sectors singulars de formació professional a les Illes Balears.

Requisits i condicions específiques per a poder participar-hi:

  • Titulació universitària o equivalent a efectes de docència.
  • Màster de formació pedagògica i didàctica o equivalent (només els cossos de secundària, EOI i professorat especialista en sectors singulars de formació professional).
  • Capacitació en llengua catalana.
  • Pot participar qualsevol persona, malgrat que no tingui experiència prèvia docent.

Sol·licituds

Termini
Les persones aspirants hauran d’emplenar, tramitar i formalitzar, exclusivament per mitjans electrònics, la sol·licitud de participació (s/annex 2 Resolució convocatòria), del 21 de novembre al 21 de desembre de 2022, ambdós inclosos.

Tràmit telemàtic
La Direcció General de Personal Docent habilitarà un tràmit telemàtic a l’efecte en el seu web http://dgpdocen.caib.es per a que les persones aspirants formalitzin la sol·licitud de participació. Indicar que la persona aspirant NO podrà participar amb usuari i contrasenya, sinó que per accedir-hi i poder emplenar i tramitar la sol·licitud, es requerirà l’autenticació prèvia de la identitat de la persona sol·licitant mitjançant el sistema d’identitat electrònica per a les administracions:

  • Certificat digital.
  • DNI electrònic.
  • Cl@ve PIN.
  • Cl@ve Permanent.

Sol·licituds per especialitat
La persona aspirant podrà presentar tantes sol·licituds de participació com especialitats a les que pot/vol optar, amb el benentès que per cada especialitat que se sol·liciti, haurà de formalitzar-se un tràmit diferent.

Taxes del dret de participació
Les taxes corresponents per al dret de participació en aquest procediment selectiu seran de 83,72€, d’acord amb el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2022. Entre d’altres, hi haurà les excempcions habituals:

  • Les persones en situació legal de desocupació.
  • Les persones amb una discapacitat igual al 33% o superior.
  • Les famílies nombroses.
  • Les víctimes de violència de gènere.

Àmbit estatal
Al final, la participació no es podrà fer per illes, per tant, en un futur es podrà obtenir una plaça a qualsevol de les illes.
En el tràmit es podran seleccionar places de qualsevol comunitat autònoma (excepte, Catalunya, País Basc i Galícia), en l’ordre prioritari que es desitgi.
La persona aspirant haurà de formalitzar el tràmit en la comunitat autònoma de preferència que vol situar en primer terme.

Reserva per a persones amb discapacitat
En relació amb el procediment d’ingrés, les persones aspirants poden participar pel torn lliure (codi 1), per un total de 2.478 places, o pel torn de reserva per a persones amb discapacitat (codi 2), per un total de 105 places. Les places que no es cobreixin pel torn amb reserva per a persones amb discapacitat, s’acumularan a les del torn lliure.