Memòria del primer any del CEMe i valoracions de UOB

Aquest dimecres 27 de gener de 2021 va tenir lloc el Plenari del CEMe per aprovar la Memòria de l’any 2020 i per analitzar les valoracions dels consellers recollides en una enquesta prèvia realitzada de manera anònima. Al mateix temps, fa un any que UOB va entrar al Consell Escolar de Menorca com a un dels cinc representants del professorat del sector públic

La memòria del CEMe inclou els següents punts:

  • La reclamació de les beques menjador de 2019, on van quedar famílies sense rebre les beques, tot i complir els requisits
  • La llei educativa 
  • L’FP a Menorca i els centres integrats 
  • Fòrum online de la comunitat educativa sobre l’ensenyament en temps de COVID
  • Com educar des de l’escenari B, valoracions d’alumnat i famílies. D’on surt una publicació sobre les valoracions de l’inici de curs i una carta d’agraïment a la comunitat educativa. 
  • Ajuda per a dispositius electrònics, la connectivitat a les famílies més vulnerables 
  • Ajudes a les biblioteques de cada centre
  • Assessorament del projecte “Un estiu per créixer”

La memòria també recull el fet que tant la presidenta com el vicepresident del Consell escolar de Menorca no han estat nomenats oficialment fins un any després, per la qual cosa no han tingut vot i només han pogut assistir fins ara al CEIB com a oients.

D’altra banda, es van analitzar les valoracions de l’enquesta sobre el funcionament del CEMe, en la qual es demanava opinió sobre diversos aspectes com la idoneïtat de la regularitat de les reunions: el Plenari s’ha realitzat aproximadament cada mes i mig; del format i coherència del contingut de cada un dels Plenaris realitzats. Des del sindicat restam pendents dels informes preliminars sobre l’FP a Menroca que s’entregaran a finals de febrer, dels quals s’encarrega l’OBSAM i, en especial, quins són els indicadors que valoraran les necessitats de l’FP a Menorca. 

Finalment, des de UOB volem destacar la millora progressiva de l’organització dels Plenaris d’aquest primer any. També volem defensar que l’acurada planificació dels Plenaris no ha d’ofegar la flexibilitat democràtica en quant a la participació de les persones conselleres. Per últim, trobam imprescindible mantenir l’autonomia en les decisions i accions a emprendre com a òrgan de consulta i participació de la comunitat educativa de Menorca que som.