Continuam lluitant per un concurs de trasllats que reconegui l’esforç dels opositors

Circular 308/2024

El passat dimarts dia 16 d’abril es van publicar les destinacions definitives del concurs de trasllats de 2023. Malauradament, en aquestes queda palesa la insatisfacció, que UOB Ensenyament ha intentat evitar des de fa quasi 2 anys, d’una part del col·lectiu docent: els opositors, especialment els de 2021 i 2023. Aquests han vist com els canvis introduïts els darrers anys (sentència del TS, que obliga al fet que l’experiència com a interí/na es tengui en compte i la introducció del procediment selectiu mitjançant concurs de mèrits) els han deixat en total desavantatge. 

UOB Ensenyament va lluitar fins al final per evitar que això fos així amb dues propostes ben clares: 

1) Adjudicació en dos torns (un primer destinat als funcionaris anteriors a 2023 i un segon per als que l’han obtinguda aquest any). 

2) Valoració de la superació (amb plaça o sense) del procediment selectiu d’oposicions mitjançant l’atorgament de punts, així com es fa amb altres titulacions.

La pèrdua, en solitari, de la lluita ens va entristir, i molt, però vam prometre que continuaríem lluitant per un concurs de trasllats més just i equitatiu per a tot el col·lectiu i així ho feim.

És per l’anterior que UOB Ensenyament no ha deixat perdre l’oportunitat i ha fet aportacions al Projecte de Reial Decret que pretén modificar el RD 1364/2010, de 29 d’octubre que regula el concurs de trasllats d’àmbit estatal dels docents. Les demandes presentades són les següents:

  • Quan s’ha de determinar quin/a docent es veu afectat per la pèrdua temporal o definitiva de la destinació actual, els criteris aplicats (establerts a la Disposició Addicional Segona), són diferents pels mestres que per la resta de cossos docents. Mentre que per als mestres es prioritza la menor antiguitat ininterrompuda al centre amb destinació definitiva, per als altres cossos docents es valora el menor temps de serveis efectius com a funcionari de carrera del cos. A petició de l’afiliació, hem demanat que el criteri prioritari sigui, sense distinció de cossos, la menor antiguitat ininterrompuda al centre amb destinació definitiva.

Pel que fa al barem, les propostes presentades són:

  • Incloure un apartat que atorgui punts per haver superat un procés selectiu d’oposició, independentment de si es va obtenir plaça o no. Considerem que aquest esforç ha de ser reconegut amb, almenys, la mateixa puntuació que es concedeix a la possessió de títols universitaris oficials de màster.
  • Que els anys de serveis efectius prestats en situació de servei actiu incloguin els serveis de durada determinada com a personal laboral/especialista.
  • Reconèixer qualsevol ensenyament (amb independència del programa) en llengües estrangeres com a part de l’exercici de càrrecs directius i altres funcions (apartat 4). 
  • Modificar l’apartat 3.3 perquè inclogui qualsevol certificat de llengües estrangeres vàlid segons el marc de referència de llengües estrangeres del Consell d’Europa, i que no es limiti únicament als certificats de les escoles oficials d’idiomes. L’objectiu del Marc Comú de Referència de Llengües Estrangeres és eliminar les barreres nacionals i institucionals a Europa i establir un estàndard vàlid per a tot el continent, per la qual cosa qualsevol certificat homologat hauria de tenir el mateix reconeixement.

Esperem que les nostres aportacions serveixin per enriquir aquest procediment d’elaboració del nou RD i es reconegui, tot i que sigui tard i no com voldríem, el que fa temps hem reclamat.

Palma, 25 d’abril de 2024