Plenari del CEMe: Cap a una concreció de l’FP a Menorca

                                   

Dimecres va tenir lloc el Plenari del CEMe dedicat a la presentació i aprovació dels informes d’educació de Menorca: indicadors bàsics d’educació, estudi del mercat laboral i dels cicles formatius de Menorca, els quals estaran ben aviat a l’abast de tota la comunitat educativa.

Aquest estudi s’emmarca dins una de les línies preferents d’actuació que el CEMe va decidir emprendre a l’inici de la legislatura, el desembre de 2019. Comptar amb aquests indicadors és una passa important, ja que fins ara no existia cap estudi en aquesta línia. Això permetrà fer un diagnòstic de l’evolució de l’FP els propers anys. 

No obstant, sí que es va remarcar el fet que falten indicadors adreçats al canvi i millora de l’FP en relació als estudis de mercat vinculats a la visió de millorar el futur de l’illa, i es va acordar que les properes accions que s’emprenguin com ara taules rodones i conferències de cara al curs qui ve, prioritzin aquest aspecte.

En un moment tan delicat per a l’FP, que ara es troba en perill de perdre el seu professorat tècnic i especialista (vegeu aquí la nota que publicàvem dilluns), és imprescindible que tot allò que s’adreci a l’estudi i millora dels ensenyaments de Formació Professional també tengui en compte la preservació del seu propi professorat. 

D’altra banda, s’està gestant una proposta d’activitats i un cicle de conferències organitzades pel Consell Escolar de Menorca, que tindran com a objeciu un apropament integral a l’educació i que podran orientar-se cap a dues línies generals: l’aprenentatge-servei i l’Educació 360, que es vincula al territori.