Informe sobre l’assemblea d’interins del 10/11/16

Ahir horabaixa es dugué a terme a Binissalem la segona assemblea d’interins del 2016 amb el següent ordre del dia:

  1. Ordenació a llistes.
  2. Tancament de les borses durant tres anys.
  3. Oposicions 2017.
  4. Perfils de places.

 SOBRE ORDENACIÓ DE LLISTES

  • El punt principal d’aquest tema era debatre la problemàtica dels interins S amb titulació de pla antic
    que, a causa del sistema de qualificació dels estudis de grau, veuen
    com els nous titulats surten de la universitat amb una nota d’expedient
    acadèmic més elevada que relega any rere any al final de la llista els
    interins amb titulació antiga i, a la pràctica, els impedeix accedir a
    la funció docent.
  • Es recordà que en assemblees anteriors l’A.D. havia acordat que
    es demanàs a conselleria la llista única i la baremació per igual de
    tots els aspirants
    .

La llista única suposaria deixar de classificar els interins per
cossos (mestres, secundària, FP, etc.) per fer-ho només per puntuació i
que les adjudicacions respectassin l’ordre de preferència en la selecció
de les places. Aquesta petició ha estat rebutjada reiteradament per la
conselleria sense argumentar gaire la negativa.

Pel que fa a la baremació general, la demanda consisteix en què
des del moment que hom entra a formar part de les borses d’interins, se
li computin tots els ítems del barem de mèrits (experiència docent,
mitjana de l’expedient acadèmic i formació) a diferència d’ara en què
l’experiència i la formació només es computen quan l’interessat ha
superat el procés de tutorització (30 dies consecutius treballats en un
mateix centre). Aquesta demanada sí que fou acceptada per la Conselleria
que es comprometé a baremar tots els interins de les borses de cara al
curs 2018-19.

  • S’explicà, també, que les bases generals
    actuals i el fet que hi hagi places de pacte adjudicades enguany i que
    han de tenir continuïtat al curs que ve, dificulta la introducció de
    modificacions durant els cursos 2016-17 i 2017-18.
  • Es tragueren a rotlle diferents propostes:
  1. Que l’antiguitat a borses sigui el criteri d’ordenació dels interins S.
    Aquesta opció és jurídicament inviable pel fet que no pot suposar un
    mèrit la data en què l’interessat s’apuntà a borses. Així, la proposta es descartà.
  2. Que l’antiguitat a borses puntuï encara que no sigui el criteri d’ordenació. Aquesta proposta quedà pendent d’estudiar jurídicament.
  3. Modificar la tutorització i reduir els 30 dies necessaris per a superar-la. No s’arribà a cap acord
    en aquest aspecte ja que beneficiaria els interins S que hagin
    treballat com a mínim un dia mentre que els que no han treballat mai
    continuarien exactament amb el mateix problema
  • A continuació se centrà el debat en trobar una solució per equilibrar les qualificacions de titulacions antigues amb les qualificacions de grau,
    cosa que d’entrada suposaria dur la negociació amb l’administració més
    enllà de la D. G. de Personal Docent per entrar ja en l’escenari de la UIB.

Sembla ser que quan acabà els estudis la darrera promoció del pla antic,
la Degana de la UIB els digué que s’organitzaria un curs pont per
ajustar plans d’estudis antics i nous.

Així, s’acordà demanar a la UIB que els titulats de pla antic puguin pujar nota mitjançant un curs pont.

Ara, doncs, queda pendent de veure com s’organitza l’acord, si la D. G. d’Universitats acceptarà la proposta, quant temps duraria i com seria aquest curs pont, quin preu tendria la matrícula…

SOBRE EL TANCAMENT DE LLISTES DURANT TRES ANYS

  • S’exposà que tancar llistes suposaria no publicar
    convocatòries per apuntar-se a borses durant tres anys o el temps que es
    decidís; d’aquesta manera, formarien les borses els interins que ja hi
    fossin des de la darrera convocatòria i no se’n podrien apuntar de nous.
  • Es comentà que aquesta opció no s’ha duit mai a terme a les Illes Balears però que sí s’utilitza a altres comunitats
    autònomes com ara Catalunya que només obre borses en funció de les
    necessitats del sistema de manera que es limiten als territoris i
    especialitats que presenten mancances.
  • Es discutí també sobre si el fet de no convocar borses podria influir o no en la possibilitat de poder introduir nous mèrits per baremar. S’arribà a la conclusió que tot dependria de la voluntat de la conselleria.
  • Després del debat, quedà clar que no hi havia concens sobre aquesta mesura i no es prengué cap acord al respecte.

SOBRE LES OPOSICIONS

  • Sobre la propera convocatòria d’oposicions, la representant de UOB explicà de manera resumida la normativa estatal vigent (Decret 276/2007)
    que determina com ha de ser les convocatòries autonòmiques. així,
    aspectes com la composició i les funcions dels tribunals, els continguts
    de les convocatòries, els requisits dels participants, la naturalesa de
    les proves que conformen la fase d’oposició i la seva qualificació o el
    sistema de barem de mèrits en la fase de concurs, són aspectes que ja
    estan regulats a nivell estatal i que les comunitats autònomes han de
    respectar.
  • També es repassaren les previsions de places que de moment ha anunciat la conselleria que s’han d’oferir en les oposicions del 2017.
  • Es presentà la proposta de demanar a Conselleria que, d’existir la possibilitat, no s’afegeixin noves especialitats a més de les anunciades sinó que es deixin per a la convocatòria del 2019. Aquesta proposta es rebutjà per manca de suport.
  • Sobre la possibilitat de demanar que la primera prova de les oposicions sigui anònima, tampoc no hi hagué acord.
  • L’acord a què s’arribà fou tornar a insistir a Conselleria que doni tota la informació possible
    no només sobre nombre i tipus de places sinó també sobre el model i
    l’ordre de les proves de la fase d’oposició, les programacions o les
    unitats didàctiques, al més aviat possible i sense esperar a publicar la convocatòria, cosa que no es preveu que passi abans de març.

SOBRE ELS PERFILS DE PLACES

  • Una de les assistents plantejà la problemàtica de la manca d’informació que suposen els perfils de “suport ACT” o “suport ASL”
    ja que un cop l’interí arriba al nou centre es troba que no se li
    adjudiquen tasques de suport sinó que es veu obligat a impartir matèries
    concretes com a únic responsable del grup-aula.
  • La representant de UOB explicà les actuacions que hem fet
    fins ara sobre els perfils en general com la petició durant els darrers
    dos anys d’una MSE específica, el seguiment dels perfils amb doble
    titulació, el dels perfils d’horari de matí i horabaixa o els perfils
    amb B2 entre altres.
  • S’acordà que l’A.D. publicarà un comunicat sobre el tema que presentarà l’assistent que havia proposta aquest punt per a l’ordre del dia.

 Aquest fou el darrer tema tractat i es donà per acabada l’assemblea.

Properament us farem arribar informació detallada sobre la normativa
estatal d’oposicions i l’acta oficial de l’A.D. quan aquesta la
publiqui.

Continuarem informant.