La Conselleria presenta el procés telemàtic d’adjudicació de substitucions

Informació d’UOB Ensenyament 

 Avui dimecres, 10/03/15, la Conselleria ha presentat als sindicats el nou procés telemàtic
que es farà servir per a adjudicar substitucions durant el curs. Abans de passar a informar sobre els aspectes tècnics del procés volem recordar que s’hi mantenen
els 15 dies sense cobrir les baixes, contravenint un dels punts de la taula reivindicativa de la vaga indefinida, i per tant no compta amb l’aprovació d’UOB. Recordam també que la Conselleria l’ha implantat després d’una mesa sectorial que UOB abandonà poc després de començada, perquè els punts de l’ordre del dia afectaven la taula reivindicativa i no s’havien negociat prèviament amb els comitès de vaga, tal com estableix la llei.


Explicam tot seguit la informació aportada per la Conselleria durant la presentació.


El procés telemàtic estarà operatiu des d’aquest divendres 13/03/15,
de manera que la
primera adjudicació
mitjançant aquest procés serà efectiva
dilluns 16/03/15.

Inicia la presentació Miquel
Bujosa (Cap de Servei de Primària) i explica:

-A
partir d’ara (ja és operatiu), els centres hauran de presentar la
sol·licitud de substitució de baixes via Gestib,
acompanyant la sol·licitud
amb la baixa mèdica com a document adjunt. Els directors ja n’han
estat informats i, al mateix temps, se’ls ha insistit en què si un
interí substitut ha de cessar en divendres, el cessament sigui
enviat abans del migdia per tal que aquest interí pugui participar
en el procés telemàtic d’adjudicació de substitucions
del
mateix
divendres.

-El
termini de 15 dies que s’ha d’esperar per poder enviar un substitut
continua igual fins que no es derogui el decret que ho estableix.
Això fa que, en la
publicació setmanal
del divendres de les substitucions sol·licitades s’ofereixin
substitucions a 15 dies vista.

La
participació en el
procés és
voluntària
i, si s’hi participa, no és obligatori seleccionar totes les places
a què podem accedir.

S’han
revisat els casos actuals de decaiguts i les causes i s’ha considerat
que cap d’ells havia de ser readmès.

-Pròximament
es convocaran
noves meses
per discutir la convocatòria del procés d’adjudicació provisional
(
juliol)
i també es podrà comentar si hi ha hagut cap problema amb el procés
telemàtic d’adjudicació de substitucions.

A
continuació, dóna la paraula al tècnic inf
ormàtic,
que ens explica
el
funcionament del procés.

-A partir d’ara, tota la
informació relativa a interins s’unificarà en una sola pàgina

a la qual s’accedirà des de la web de dgpdocen.caib.es. En aquesta
pàgina inicial, la informació que hi aparaixerà és:

  • accés al tràmit
  • places (adjudicades i
    disponibles)
  • convocatòries
  • llistes (interins
    disponibles i funcions)
  • informació i documentació
    (boibs, instruccions, annexos, presa de possessió…)

Al Portal del Personal,
al menú principal, també s’hi ha afegit un nou punt (Les meves
gestions
) que permet l’accés directe al tràmit.

En tot cas, si qualque
usuari té algun dubte
, pot telefonar al departament
d’informació: telèfon 971176500 extensió 77263

PASSES A SEGUIR PER A LA
REALITZACIÓ DEL TRÀMIT

Identificació de l’usuari.

Si
es té usuari i contrasenya o dni digital
,
s’accedeix directament al
tràmit.

Si
no s’ha fet feina mai
,
s’accedeix a
Recuperació
del número de preregistre i/o registre

i s’hi indica dni, data de naixement i el correu electrònic que
tenim establert per rebre notificacions de la Conselleria. L’usuari
rebrà, en aquest correu, el codi que ha d’usar per tal de poder
realitzar el tràmit.

-Si l’usuari ha canviat
d’adreça de correu elèctrònic
,
ha de comunicar la nova adreça on vol rebre les notificacions a un
dels dos correus següents segons s’escaigui:

secundaria@dgpdocen.caib.es

primaria@dgpdocen.caib.es

Accés al tràmit

-S’hi podrà accedir tots els
dies de la setmana però de dilluns horabaixa a divendres a migdia no
es prodrà finalitzar perquè no estarà oberta l’adjudicació.
Aquesta roman oberta de divendres a migdia a dilluns a migdia.
Els horaris exactes apareixeran indicats.

-Només hi podran accedir els
interins admesos disponibles amb usuari i contrasenya, dni
digital o número de registre.

Primera pantalla

-Emplenam les dades
personals
que ens demanen: dni, núm de registre, nom, llinatges,
adreça…

Segona pantalla

-Només informativa.

-Hi apareixen les nostres
dades i les funcions per a les quals estam admesos.

Tercera pantalla

-A Convocatòries,
seleccionam la de la setmana en qüestió o la de la setmana següent,
segons interessi.

Quarta pantalla

-És la pantalla en què es
realitza la selecció de places.

-El format és exactament el
mateix que al procés d’adjudicacions provisionals del juliol.

-Apareixen dues columnes.
La de l’esquerra conté les places disponibles a què podem
accedir i la de la dreta és buida. En aquesta darrera hi hem
d’anar seleccionant per ordre de preferència
les places que ens
interessin. Recordau que no és obligatori seleccionar-les totes i
que es poden ordenar com es desitgi mesclant cossos, funcions,
jornades completes o mitges, etc.

Cada plaça indica:
codi de la plaça, grup a què pertany, tipus de plaça, centre,
funcions, informació (data d’inici) i observacions (maternitat,
malaltia…)

-Per tal de facilitar la tria,
disposam de diferents filtres per ordenar les places.

Cinquena pantalla

-Ens apareix la el resum de
les places seleccionades
.

-L’ordre en què apareixen
les places seleccionades
no té perquè coincidir amb l’ordre de
preferència indicat ja que ens les presenten classificades per
grups: mestres, professors d’ensenyament secundari, professors
tècnics d’FP, professor d’EOI, professors d’Arts Plàstiques i
Disseny, professors de Música i Arts Escèniques i mestres de Taller
d’Arts Plàstiques i Disseny, que és l’ordre en què la Conselleria
realitza les adjudicacions i que no interfereix amb el nostre ordre
de preferència.

-Al final del resum, l’interí
té l’opció de demanar reserva de plaça en cas de maternitat
o malaltia que impedeixi la tasca docent. Si es produeix aquesta
reserva, la plaça serà adjudicada mitjançant el procés
extraordinari
, és a dir, via telefònica, i l’interí a qui es
telefoni es veurà obligat a acceptar-la. L’usuari que hagi demanat
reserva de plaça podrà participar en una nova adjudicació quan
s’acabin les causes que han provocat la reserva i ell així ho
notifiqui a la Conselleria.

Sisena pantalla

-Hem d’acceptar la política
de privacitat
respecte a l’ús de les nostres dades per part de
la Conselleria.

Setena pantalla

Enviar la sol·licitud

Vuitena pantalla

Finalitzar

-S’ha de recordar que el
tràmit es pot realitzar tantes vegades com es vulgui i que la
Conselleria només tendrà en compte el darrer que s’hagi finalitzat.

Un cop acabat el tràmit, el
dilluns, a l’hora indicada, l’usuari podrà consultar l’estat de les
adjudicacions i de les llistes d’interins a la mateixa web i com
s’explica a continuació.

CONSULTA DE
CONVOCATÒRIES, PLACES I INTERINS DISPONIBLES

Des de la pàgina d’inici, a
més de l’accés al tràmit i de l’apartat d’informació i
documentació, es pot accedir a consultar, de manera pública i sense
necessitat de cap número de registre, els següents apartats:

Convocatòries

-Hi apareixen les places
oferides de totes les especialitats.

-Les places es poden filtrar
per:

  • centre
  • funció
  • convocatòria anterior o
    antiga. Aquí s’inclou:
  • places adjudicades
  • places que no han estat
    adjudicades
  • places eliminades de
    l’adjudicació (per exemple, perquè s’ha incorporat el titular amb
    antelació)

Places

-Es divideixen en dos grups:

  • Disponibles. Amb la
    informació indicada a la Quarta pantalla.
  • Adjudicades. Amb la
    següent informació:

-Es poden consultar per
convocatòria actual o antiga i sense convocatòria (les adjudicades
per via telefònica en el procés extraordinari)

-A cada plaça s’especifica la
següent informació sobre l’interí a qui se li ha adjudicat:
nom i llinatges, puntuació,
dies treballats en el grup, nota de l’expedient.

Llistes

Les llistes d’interins
disponibles es poden consultar a partir de dos criteris:

  • Per persona.
    S’introdueix el nom de l’interí interessat i es mostra la seva
    puntuació i posició a la llista així com les funcions a què opta
  • Per funcions. Separats
    per funcions (no per cossos), apareixen tots els interins disponibles
    ordenats segons la seva puntuació. Aquesta llista s’actualitza cada
    dia i no es pot consultar de manera retrospectiva.

 És una informació d’UOB Ensenyament