UOB Ensenyament informa sobre la mesa tècnica del nou procés d’adjudicacions provisionals (interins)

La
mesa va tenir lloc dimarts 17 de febrer a les 10 h, amb l’assistència
de Miquel Bujosa (cap de servei de Primària), Maria
Puigserver
(cap de servei de Provisió), la secretària del
negociat, Maria Alarcón i
Francesc Coll (UGT), Glòria Escudero (CCOO),
Víctor Villatoro i Antoni Riera (ANPE), Josep Palou
i Antònia Font (UOB), Jordi Bardají (Alternativa),
Lluís Segura i Cosme Orell (STEI).

1)
Informació de la Conselleria:

Expliquen
que treballen en tres fronts:


el redactat de la resolució


el procés telemàtic que ha de garantir transparència.


el procediment per demanar substitucions, que es farà únicament a
través del GESTIB. Fins ara els directors feien servir telèfon, fax
i correu electrònic indistintament. El sistema inclourà la gestió
de faltes i substitucions, tardarà en estar llest però no
endarreri
el procés telemàtic. Els directors comunicaran la baixa i la
sol·licitud de substitut. El procés té “condicionants
informàtics”, però el programa hauria d’estar llest a primers de
març.

Les
places disponibles es publicaran setmanalment a la web. La
Conselleria ha consultat els serveis jurídics sobre els dubtes
legals pel que fa a la informació que es pot donar del motiu de les
baixes i ha decidit que es pot dur endavant. No es veu problema en
publicar el motiu de la baixa (malaltia, excedència, jubilació,
vacant sobrevinguda per escolarització, etc.)

La
participació serà voluntària. Es podrà demanar reserva de plaça
per maternitat o malaltia.

El
procés telemàtic té l’avantatge de la transparència però és més
lent que la telefonada. Es farà una adjudicació setmanal, mentre
que per telèfon es podia fer diàriament.

Com
serà el procés:

1r)
El centre comunica per correu electrònic (properament només per
GESTIB) la baixa i la petició de substitució. El decret Wert dels
10 dies sense cobrir baixes condiciona el procés. Els directors
seran informats del procediment a seguir.

2n)
El negociat recull les dades, que es publiquen el divendres a les 13
h com a molt tard.

3r)
Els participants tenen temps de fer la sol·licitud de plaça fins el
dilluns següent a les 12 h.

4t)
L’adjudicació es fa el mateix dilluns, amb publicació de:


places adjudicades.


places adjudicades afectades per la reserva de plaça.


places que han quedat sense cobrir i s’adjudicaran per telèfon.


llista de participants que queden disponibles.

El
procediment telefònic és inevitable. Per exemple, així es contacta
amb els exclosos pel català. Si no es troba cap aspirant a plaça
amb el perfil sol·licitat, es comunica al centre.

Pel
que fa al procediment d’urgència, que possibilita cobrir una plaça
sense esperar els 10 dies del decret Wert, es fa telefònicament i la
persona està obligada a acceptar la plaça que se li ofereix.

Els
divendres, per tant, es publiquen:


places extraordinàries d’urgència.


places oferides.


llista de disponibles.

Desplaçament
a altres illes (o des de Catalunya i País Valencià): els nomenats
tenen tres dies per incorporar-se al centre. Això pot endarrerir el
procés d’incorporació.

El
resultat de les adjudicacions, tant ordinàries com extraordinàries,
es publiquen el divendres a la web.

Es
difondrà tota la informació sobre el procés als interins i es
demana col·laboració als sindicats.

Els
decaiguts (interins que renuncien a la plaça) enguany són molt pocs
i se’ls oferirà participar al procés.

Tot
seguit demana aportacions als sindicats, que intervenen per ordre de
major representació.

2)
Informació de la conselleria a partir de les intervencions dels
sindicats:


P: Donat que hi haurà una setmana de termini per fer les
adjudicacions, què passarà si el centre demana substitut
d’urgència, si
tanmateix s’han d’esperar deu dies a causa del decret?


R: Si el decret no hi fos, amb el nou sistema
telemàtic estaríem canviant adjudicacions diàries per
adjudicacions setmanals.
Duen
més d’un mes fent feina amb el GESTIB, i de vegades el problema és
que el director no ha introduït les dades del personal del centre al
GESTIB.
Quan
es derogui el decret, l’adjudicació setmanal s’hauria d’adaptar.


P: Es podrien fer adjudicacions dos cops per setmana?

– R: Per
exemple.


P: Quanta gent s’adjudica
setmanalment?


R:
Entre 10 i 30. Les adjudicacions de substituts no es
poden fer dia a dia perquè les plataformes amb les que treballa la
Conselleria no estan capacitades (es reparteix el model de
sol·licitud de substitució per als directors, en paper, i s’explica
que també es podrà fer per GESTIB).


P: El procés ordinari és voluntari? L’aspirant pot demanar una sola
plaça de les que s’ofereixen?


R: Sí, i no
afectarà al cobrament de l’atur.


P: Com es farà amb la llista S? (de participació anònima, sense
nom i contrasenya, que mai no han tingut plaça)


R: Continuarà igual,
anònimament. Ens mostraran el programa i i explicaran el procés
(surt a cercar un tècnic informàtic perquè ho expliqui).

(S’incorpora
l’informàtic a la reunió i explica que els participants anònims
introdueixen dins el tràmit de funcions el document d’identitat, la
data de naixement i l’adreça electrònica on volen rebre la
informació, i la Conselleria els comunica el NRP que els correspon
per poder iniciar els tràmits. També serveix per recordar-los el
NRP si l’han perdut. Es du un registre de tots els accessos que es
reben al tràmit de funcions. La participació al procés s’haurà de
fer setmanalment.)


P: Què s’entén per adjudicació urgent?


R: La urgència
va lligada a l’acord del 2011. Els comitès de vaga estan convocats
per parlar-ne properament. Urgent, per exemple, és el cas de dos
centres (Estellencs i Moscari) que en cas de baixa queden els alumnes
sense atendre. El motiu ha d’estar ben justificat i no pot esser “un
colador”. Més exemples: hi ha hagut un CEIP amb quatre accidentats
amb baixes de més de 15 dies, i IES amb 7 o 8 baixes simultànies,
etc. Les adjudicacions d’urgència les ha d’autoritzar Funció
Pública.


P: S’estan fent aportacions que ja es van fer a la mesa sectorial. On
és el text de la proposta actual?


R: E
stam discutint el punt 4.1.8. Demanam disculpes per no
haver enviat el text actualitzat.


P: La llista de les adjudicacions s’hauria de publicar amb signatura
electrònica. Ara surt amb un PDF fàcilment manipulable que no té
ni logo. Ja es va demanar a la mesa sectorial.


R: Vam dir que ho
faríem, no hi ha problema (la secretària recull la proposta de la
signatura electrònica, també per a les adjudicacions
extraordinàries per telèfon i d’urgència).


P: Seria possible adjudicar i publicar més dies per setmana?


R. L’adjudicació telemàtica diària és impossible perquè hi
participen 5.000 persones. Les comunitats autònomes ho fan
setmanalment o quinzenalment. Per telèfon sí que es podia, a les 9
del matí ja s’hi posaven. Si es deroga el decret Wert, s’haurà de
fer telefònicament de forma diària per a més immediatesa.


P: En quins casos hi pot haver un interí de pacte desplaçat?


R: Interí de pacte
desplaçat pot ser per comissió de serveis finalitzada, candidats
electes a autonòmiques o alliberats sindicals que tornen als
centres, etc. La nova plaça s’adjudica per via d’urgència. L’any
que ve els interins de pacte podran fer substitucions i es
recol·locarien, el juny ja no es pot canviar.


P: Abans del decret Wert tampoc no s’adjudicava d’un dia per altre.


R: És impossible
fer-ho diari, ni aquí ni a Sanitat.


P. Es pot cobrir amb antelació una baixa prevista amb temps
(maternitat, intervenció quirúrgica, etc.)?


R. Sí, però els 10
dies sense cobrir es mantenen. El decret Wert no preveu excepcions.


P: Com s’adjudica la vacant quan hi ha la reserva de plaça? (els
interins contractats mentre passen per una baixa tenen dret a
reservar la plaça i a ocupar-la quan ja es poden incorporar).


R: Passa
a via d’urgència i es resol per telèfon.


P: No hi ha problema per al cobrament de l’atur si es tria una sola
plaça de les oferides?


R: No,
Conselleria s’inhibeix i no emprèn cap acció.


P: Es farà constar la previsió de la durada de la baixa a la
petició que envia el centre?


R: Ja apareix al
model de sol·licitud.


P: Hauria de ser obligatori triar totes les places de vacants
oferides d’un mateix cos, per exemple, com al procediment ordinari
del mes de juliol.
Al procediment de reserva de plaça també hi surt. Si no és
obligatori triar totes les places hi ha picaresca amb informació
privilegiada, perquè un director pot guardar una plaça i qui té la
informació pot esperar a participar fins que surti. Quan reps la
telefonada estàs obligat a acceptar la plaça.


R: Canviar les regles
del joc va a petició dels sindicats, però si fos així com es
proposa el procediment ja no seria voluntari.


P: Si la petició de substitució es comunica divendres, dilluns ja
es podria incorporar, però tal com està previst ara s’ha d’esperar
una setmana a incorporar-se. Si et trobes que als 10 dies del decret
n’hi has de sumar cinc per això altre, et veus forçat a demanar
prestació d’atur.


R:
Això no té solució.


P: Exclosos i decaiguts, que passen al final de la llista, s’haurien
de poder reincorporar al procés d’adjudicació. Si no es participa
al procés extraordinari no hi ha d’haver “represàlies”. No es
pot obligar a agafar una plaça de 15 dies a Capdepera. De quants
decaiguts parlam?


R: Ara n’hi ha 55.


P: Si acab una substitució divendres, el mateix dia he de poder
participar.


R: És molt difícil
de fer. Hi ha un document de cessament que si no s’ha fet impedeix
que el sistema reconegui el participant. El centre ha de confirmar el
cessament i fins ara s’ha fet el dilluns següent.


P: Informàticament es pot fer.


R: No és automàtic.
El GESTIB no pot integrar altres programes. El director ha d’informar
per GESTIB el cessament. Hem de mirar si ens donarà temps.


P: Es pot fer sense integrar sistemes. Demanam que l’informàtic ho
estudiï.

(En
prenen nota)


P: El director ho pot comunicar dilluns fins a les 12h i així
l’interí podria participar al procés. Com es publicarà la llista
de disponibles?


R: Amb una llista a
la web.


P: Demanam que divendres es publiquin les vacants i adjudicats, per
evitar que algú acabi la substitució divendres i no surti a la
llista de disponibles i quedi fora del procés.

(Es
produeix una discussió sobre obligatorietat o no de demanar totes
les places al procés extraordinari)


P: Demana si s’enviaran les adjudicacions per SMS.


R: No sabem si hi
haurà doblers.


P: Uns 10 participants suposaria 5 euros.


R:
La voluntat del director general és que es facin les meses
tècniques que facin falta per millorar el sistema.


P: Demanam que les reunions es facin
l’horabaixa per facilitar l’assistència de representants sindicals
amb horari de feina de matins, tal com ja es va proposar a la mesa
sectorial.

(En
prenen nota)


R: Enviarem el
nou redactat amb les aportacions admeses. Si qualcú en vol presentar
per escrit, les pot enviar per correu electrònic. El 2 de març
comença el procés d’adjudicació telemàtica i el dilluns següent
hi haurà la primera adjudicació si tot quadra.


P: Enviareu l’acta?


R: A les
meses tècniques no s’aixeca acta, només es fa un informe d’ús
intern.


P: És inversemblant que s’estigui redactant una acta i no es pugui
enviar.


R: A la secretària
només li correspon fer l’acta de les meses sectorials.

S’aixeca
la sessió a les 12,30 h aproximadament.