TED Talk Christine Porath

Una xerrada i un llibre interessants!

Una de les darreres TED Talk of the Week ha estat la xerrada “Why being nice to your coworkers is good for business” de la professora i investigadora Christine Porath, autora del llibre “Mastering Civility: A Manifesto for the Workplace”.Christine Porath - Mastering Civility

Aquesta autora ha estudiat els efectes de la incivilitat sobre les persones i les organitzacions. La incivilitat entesa com un munt de comportaments diferents: burla, manca de respecte, rebuig, bromes ofensives, escarni públic, fer el buit, no escoltar o desatendre quan algú ens parla…

Moltes petites accions d’aquesta índole porten a problemes majors. Som persones i, per això, aquestes conductes afecten les nostres emocions, la nostra motivació. En les organitzacions empresarials, això es tradueix en un pitjor rendiment tant a nivell individual com col·lectiu. La incivilitat empitjora el funcionament de les organitzacions i afecta negativament els beneficis empresarials.

Doncs, si la incivilitat té un cost tan gran, per què és tan freqüent? Un motiu és l’estrès al que ens sotmeten, i que ens afecta a tots de diferent manera. Però un altre motiu és la creença que un comportament cívic o agradable ens fa semblar ‘menys líders’. És un error, perquè es poden mantenir opinions fermes, dissentir o donar feedbacks negatius amb total civilitat. És més, el presumpte líder que es comporta amb incivilitat acabarà cremant el seu èxit i carrera professionals perquè el que fa es palesar les seves debilitats i flaqueses. Al contrari, la civilitat guanya i fa guanyar perquè, en practicar-la, l’altra gent ens veu posseïdors d’una poderosa i única combinació de dues característiques clau: calidesa i competència o, dit altrament, amabilitat i intel·ligència. Actuar amb civilitat no té a veure només amb motivar els altres: té a veure amb tu. Parla de tu. I la presència en tu d’aquesta qualitat t’acosta al lideratge.

Què és el que més espera la gent dels seus líders? S’han analitzat 20.000 respostes d’empleats de tot el món i s’ha trobat una resposta ben simple: respecte. Ser tractat amb respecte és més important que el reconeixement, l’apreciació, els feedbacks positius i les oportunitats formatives. Les persones que se senten respectades gaudeixen de més bona salut, estan més centrades, són més propenses a romandre a la seva organització i estan molt més compromeses amb la feina.

Per tot això, una bona pràctica empresarial és identificar i eliminar els comportaments d’incivilitat, cosa que ha de redundar en un estímul per a la productivitat i els beneficis.

“Qui vols ser?”, t’interpel·la Christine Porath. Perquè aquesta pregunta defineix el teu èxit professional més que qualsevol altra, perquè com et mostres i com tractes la gent, ho és tot. O bé respectes els companys, fent-los sentir valorats, apreciats i escoltats, o bé els fas sentir petits, insultats, ignorats o exclosos. Cada interacció, compta! Pot assumir BANKIA els costos (menys productivitat i menys beneficis) derivats de la incivilitat d’alguns comandaments? Qui vols ser, company/a?

Bon cap de setmana!